Afscheid Herman Odink

Herman.JPGzondag 11 juni 2023 14:23

Herman Odink is in maart 2023 als lijsttrekker verkozen in het Algemeen Bestuur. Nadat duidelijk werd dat hij niet opnieuw in het Dagelijks Bestuur zou komen heeft hij besloten niet in het Algemeen Bestuur plaats te nemen.

Herman heeft afscheid genomen van het waterschapsbestuur. Dat gebeurde in de AB vergadering van 30 mei.

Namens de ChristenUnie fractie sprak fractievoorzitter Betty Poutsma hem toe:

‘Je kunt tegen dit voorstel ‘ja of ja’ zeggen.’

Dat was een gevleugeld woord van jou, Herman, in onze fractie.

Daarmee hielp hij niet het kritisch denken in onze fractie om zeep, zo u dat mocht denken, nee, daar gaf hij mee aan dat iets hoog urgent was.

‘Moet je es luisteren’, zei hij dan en dan begon het verhaal.

Altijd bereid om dat nog eens te herhalen of verder toe te lichten.

’t Liefst in het sallands.

Odink, olijk en vrolijk!

Al vanaf 2009 liggen de waterbelangen vanuit ChristenUnie perspectief jou in het AB na aan het hart.

En van 2015 ambieerde je een plek in t DB. En daar hadden wij als CU natuurlijk niets op tegen.

De portefeuille paste ook bij jou.

Financiën vanwege je beroepsachtergrond. En kwalitate qua had je een bestuursfunctie bij GBLT en was je voorzitter van Aqualysis. Je kon de keuzes bij ingewikkelde financiële zaken voor lekebestuurders, zoals je ons allen, inclusief jezelf, graag noemde, inzichtelijk maken. En je dacht daarbij vanuit de toekomst en hebt ons samen met de andere DB-ers meer dan een richting voor die toekomst meegegeven.

Je bent een verhalenverteller en daarom gaf Water-educatie en Watererfgoed jou ook energie. Je wist in ieder geval mij duidelijk te maken dat investeren in Leren over Water en haar geschiedenis hier in het DrentsOverijsselse van groot belang is voor een goed waterbeheer. En dat is waar een waterschap voor staat.

Dank!

Herman, jouw waterverhalen blijf je vast vertellen in de Zomp, al varend over de Vecht en in de filmpjes en podcasts die je zo graag maakt.

Als ChristenUnie nemen we op een later tijdstip nog afscheid.

Nu geef ik je een lokaal tasje mee uit het Drentse deel van WDODelta.

Je kunt dit ook terugkijken op  https://bestuursinformatie.wdodelta.nl/Vergaderingen/Algemeen-bestuur-besluitvormende-vergaderingen/2023/30-mei/19:30/Afscheid-M-Wichard-en-H-Odink-mondeling

Reacties op 'Afscheid Herman Odink'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.