Jos Schouten vertelt over het waterschap

Jos bij ledenvergadering Kampen.jpgwoensdag 19 juni 2024 17:46

Maandag 27/5/2024 hield de CU in de gemeente Kampen haar algemene ledenvergadering. Jos Schouten van de CU-waterschapsfractie in het Waterschap Drents-Overijsselse Delta was na de pauze te gast.

Jos vertelde in het kort iets over de belangrijke hoofdtaken van het waterschap. Zorg voor waterveiligheid, aandacht voor schoon drinkwater en de waterzuivering. Uiteraard moeten de inwoners en bedrijven van het gebied van WDOD dat met elkaar betalen. Lang niet iedereen had de afdracht aan het waterschap helder voor de bril.

Klimaatverandering betekent dat we vooruit moeten leren kijken en denken. Jos deed dit door het kaartje van Harbers te laten zien. Een kaartje vanuit het ministerie van IenW over toekomstige mogelijkheden van bouw. Delen van de gemeente Kampen liggen in dit overzicht in gebied waar we “wat mee moeten”.

Er was nog meer om over na te denken, nu en in de toekomst. Bodemdaling in sommige delen van onze gemeente. Houden we droge voeten wanneer het peil van het IJsselmeer omhoog gaat?